PH گردو اسیدی است یا قلیایی؟

PH گردو اسیدی است یا قلیایی؟

شرایط PH گردو چگونه است؟ خوردن گردو چه فوایدی برای سلامتی دارد؟ گردو را به همراه چه خوراکی های دیگری می توان مصرف نمود؟ آیا اسیدی بودن گردو به سایر آجیل ها شباهت دارد؟ ….

گردو یک آجیل محبوب برای میان وعده ها، اضافه کردن به سالاد و سایر غذاهای منحصر به فرد است. علاوه بر این، گردو به عنوان منبع چربی های سالم در رژیم غذایی افراد شناخته شده است. اما این سوال مهم برای اکثر افراد مطرح می شود که گردو چقدر سالم است و آیا این آجیل های خوشمزه، اسیدی هستند؟ PH گردو چقدر است؟

وقتی به غذاهای اسیدی فکر می کنید، احتمالاً ذهن شما مستقیماً به لیمو یا خوراکی های ترش مزه دیگر متمایل می شود. اما در کمال تعجب خواهیم دید که PH گردو، اسیدی است!!

گردو دارای pH = 5.428 است که آنها را در سمت اسیدی در مقیاس pH قرار می دهد. برای درک بهتر اینکه جایگاه گردو در مقیاس pH چگونه است، عدد pH = 7، برابر با خنثی در نظر گرفته می شود. هر چه pH محصول به 7، نزدیک تر باشد، اسیدیته آن کمتر است، اما همچنان خاصیت اسیدی دارد.

از آنجا که PH گردو در بالاترین سطح مقیاس pH قرار دارد، به اندازه لیمو ترش هایی که به طور کلی  pH= 2 دارند، اسیدی نیست.

آیا گردو، یک خوراکی سالم است؟

آیا گردو، یک خوراکی سالم است؟

فقط به این دلیل که گردوها دارای pH اسیدی هستند به این معنی نیست که آنها برای خوردن، گزینه مناسبی نیستند. گردو سرشار از آنتی اکسیدان ها و چربی های امگا 3 است. در حقیقت، گردو آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به سایر آجیل ها دارد.

مقدار مصرف گردو بستگی به نوع گردو دارد، اما به طور کلی، اندازه معمول گردو یک اونس یا سه گرم است. این مقدار گردو، تقریباً 185 کالری دارد، حاوی 18.5 گرم چربی، 4.3 گرم پروتئین، 3.9 گرم کربوهیدرات و 0.7 گرم شکر است. گردو یک میان وعده عالی است که می تواند شما را تا وعده بعدی غذا، سیر نگه دارد؛ زیرا منبع خوبی از چربی های سالم است و شما می توانید مقدار مناسبی از آن را با کمتر از 200 کالری بخورید.

در اکثر غذاها، خوردن در حد اعتدال بسیار مهم است. گردو یک آجیل عالی برای وعده های غذایی یا میان وعده است، اما خوردن تعداد زیادی گردو ممکن است گزینه سالمی برای شما نباشد، زیرا با وجود چربی های سالم، مقدار بیش از حد گردو، چیز خوبی نیست.

مزایای گردو برای سلامتی

مزایای گردو برای سلامتی

فواید گردو برای سلامتی، بسیار بیشتر از آنچه است که تصور می کنید. گردو می تواند به کاهش التهاب کمک کند. التهاب، ریشه بسیاری از بیماری ها و ناراحتی ها است. پلی فنول های موجود در گردو می توانند با التهاب، عامل بسیاری از بیماری ها مقابله کنند. اینکه شما به دلیل بیماری خاصی دچار التهاب شده اید، به این معنا نیست که خوردن گردو شما را درمان می کند. اما می تواند به کاهش علائم التهاب کمک کند.

آیا می دانید گردو می تواند سلامت روده شما را نیز بهبود ببخشد؟ خوردن گردو می تواند به فعالیت باکتری های سالم موجود در معده شما کمک کند. سلامت روده، منجر به سلامت کلی بدن می شود. یکی دیگر از مزایای خوردن روزانه گردو این است که می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه یا پروستات را کاهش دهد. مطالعات نشان داده است که ترکیبات مفید موجود در گردو خطر ابتلا به این سرطان ها را کاهش می دهد، اما تحقیقات بیشتری هنوز در حال انجام است.

گردو می تواند اشتهای شما را کنترل کند. اگر در حال جلوگیری از خوردن میان وعده های غیر ضروری یا پرخوری هستید، مصرف گردو ممکن است به شما کمک کند. این آجیل های پرکالری می توانند به ایجاد احساس سیری طولانی مدت در شما کمک کنند، چه آنها را به تنهایی بخورید و چه به سالاد، اسموتی یا غذای دیگر اضافه کنید.

آیا گردو باعث رفلاکس اسید و دل درد می شود؟

آیا گردو باعث رفلاکس اسید و دل درد می شود؟

به دلیل اینکه PH گردو حالت اسیدی دارد، بسیاری از افراد می خواهند بدانند که آیا خوردن گردو می تواند رفلاکس معده را موجب شود یا خیر؟

حتی اگر گردو به عنوان غذای سالم در نظر گرفته شود، برخی عوارض جانبی منفی از خوردن آن می تواند رخ دهد. بسیاری از غذاهای پرچرب اما سالم می توانند باعث برگشت اسید معده و سوزش سر دل شوند. اگر مستعد رفلاکس اسید نیستید، گردو با حالت اسیدی ملایم احتمالاً هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی کند.

  اگر بیش از حد، غذاهای اسیدی یا قلیایی بخورید چه اتفاقی می افتد؟

رژیم غذایی متعادل، تشکیل شده از غذاهای اسیدی و قلیایی بسیار مهم است. خوردن بیش از حد، یکی از موارد دیگر می تواند pH بدن شما را مختل کند. وقتی به طور مرتب غذاهای اسیدی می خورید، به مرور زمان می تواند منجر به تحلیل رفتن استخوان و ماهیچه ها شود. استخوان های ما دارای کلسیم هستند که برای تعادل pH بدن شما، هنگام مصرف غذاهای اسیدی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر اسیدیته بیشتری در بدن مصرف کنید، بر استخوان ها و ماهیچه های شما تأثیر منفی می گذارد.

غذاهایی که معمولاً قلیایی در نظر گرفته می شوند گزینه های سالم تری هستند. آنها اساسی ترین غذاها هستند. به طور کلی، مصرف بیشتر غذاهای قلیایی، هیچ آسیبی به بدن شما نمی رساند.

گردو بر اساس سطح pH، اسیدی تلقی می شوند، اما هنوز هم می توانند گزینه مناسبی برای وعده های غذایی شما باشند.

جمع بندی

یکی از مواردی که در رابطه با انواع گردو مطرح می شود، PH گردو است. مقدار اسیدیته یا PH انواع گردو، چیزی حدود 5 تا 5/5 است. این عدد نشان می دهد که این آجیل، شرایط اسیدی دارد. اسیدی بودن گردو باعث نمی شود که آسیب به سیستم گوارشی شما وارد شود. گردو سرشار از آنتی اکسیدان ها است و می تواند بدن را از ابتلا به سرطان ها و بسیاری از بیماری ها در امان دارد. با خوردن گردو به عنوان میان وعده یا در صبحانه یا همراه با اسموتی ها، از تمام فواید و خواص آن بهره مند خواهید شد.

نهالستان پالیز گردو با بهره گیری از فناوری های روز و به کار گیری بهترین کارشناسان، توانسته انواع ارقام نهال گردو را برای کاشت در باغ گردو در شرایط مختلف فرآهم سازد. برای مشاوره خرید نهال گردو یا اطلاع از نحوه کاشت نهال گردو در باغ، روش نگهداری از نهال گردو و ….، می توانید با این مجموعه تخصصی تماس بگیرید.

پالیز گردو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *